Bireysel Kullanıcılar İçin Taşınmaz İlanı Yetkilendirme İşlemleri
Taşınmaz İlanı Yetkilendirme İşlemleri nasıl yapılır ?
7 Nisan 2025 tarihinden itibaren Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’te yapılan düzenlemeler kapsamında kiralık emlak ve satılık iş yeri ilanları için gayrimenkulün kendinize, eşinize veya birinci ve ikinci derece akrabanıza ait olması gerekmektedir.
İlanlarınızın bir emlak işletmesi tarafından yayınlanmasını isterseniz;
Emlak işletmesine e-Devlet üzerinden ilan yayınlama izni vermeniz gerekmektedir. İlan yayınlama izni uygulaması kiralık gayrimenkul ve satılık iş yeri ilanları için zorunludur.
e-Devlet Taşınmaz İlanı Yayınlama İzni İşlem Adımları:
Emlak işletmesine ilan yayınlama izni vermek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
- e-Devlet hesabınıza giriş yapın.
- “EİDS Taşınmaz İlanı Yayınlama İzni İşlemleri” hizmetini seçin.
- “Tapu Bilgileri” butonuna tıklayın, ilan yayınlama izni vermek istediğiniz tapuyu seçin.
- “Yetki Belgesi Numarası” alanına gayrimenkul danışmanınızın bağlı olduğu emlak işletmesinin yetki numarasını yazın ve hangi tarihe kadar ilan yayınlama izni vermek istediğinizi seçin.
- “Yetki Bitiş Tarihi”ni seçtikten sonra seçtikten sonra ilan yayınlama izni işlemini tamamlayın.
Taşınmaz ilanı yayınlama izni işlemi ile ilgili önemli maddeler:
- Elektronik İlan Denetleme Sistemi kapsamında “İlan Yayınlama İzni” uygulaması, kiralık gayrimenkul ilanlarına ek olarak satılık iş yeri ilanları için de 7 Nisan tarihinden itibaren zorunlu hale gelmiştir. Bu uygulamanın önümüzdeki dönemde tüm satılık ilanlar için devreye alınması değerlendirilmektedir.
- Sadece yetki belgesi sahibi emlak işletmelerine “Taşınmaz İlanı Yayınlama İzni” verilebilmektedir.
- Aynı taşınmaz için birden fazla emlak işletmesine ilan yayınlama izni verebilirsiniz.
- Bir taşınmaz için en az 3 ay yetki verilebilirsiniz.
Ticaret Bakanlığı tarafından yayınlanan Elektronik İlan Doğrulama Sistemi Kılavuzu'na ulaşmak için tıklayın.